Dyr dag

Idag har jag beställt saker på nätet till ett värde av 876 kronor! Jag är alldeles tokig. Får man göra så när man är en fattig student? Det är inte ens böcker jag har beställt. Och inte är det teknikprylar som jag kan använda på musikproduktionen. Däremot köpte jag ett par asbra hörlurar i fredags. De ska jag använda fritt när jag sitter och mixar och producerar. Även Johnny får användning för dem vid datorn. Jag lyckades pruta ner dem väldigt mycket genom att spela "jag är en fattig student med talang och om jag bara fick en chans"-kortet. Gubben i butiken hade dessutom ingen koll. Han gav mig ett pris som gjorde att han faktiskt gick back, det sa de i en annan musikaffär där vi också kollade på hörlurar. Det var fult gjort av mig men också bra. :-)

Nej, idag har jag lagt mina pengar på skönhetsbevarande och framhävande krämer! Jag köper dem inte så ofta, vilket är tur, för de är dryga men faktum är att jag inte vill vara utan dem ens i dessa fattiga tider. De gör mig len och lystrig! Så det får det bara vara värt. Man har väl inte jobbat som en galning och sparat och sparat och sparat för ingenting. Jag unnar mig det!

Idag skulle jag även unna mig träning men jag är fasen inte helt frisk ännu. Det blir promenader med smått motvilliga fötter för mig just nu. Igår gick jag omkring i ett jättetjusigt villaområde på "söder" och förundrades över alla fantastiska sekelskifteskåkar. Alltså sekelskifte som i 1800-1900. Många hus här kommer från den tiden. MYYYYYcket fina!

Ikväll blir det film och kanske en pizza, vad vet jag? Jisses vad vi spenderar! Nåja, det kommer andra tider, snålare tider. Men just nu spenderas det en del. Bilen vår har ju lagt av också. Väntar nervöst på prisförslag från verkstaden. Jag förstod vilken jäkla röta jag hade mitt i all otur när bilen la av efter en korsning så att jag precis kunde styra in den till en bussficka och undvika att bli stående mitt ute på vägen. Det var skitläskigt. Sen var det bara att ringa bärgaren. Hm. Alltid är det något.

Nu ska jag fortsätta med min söndag som är lugn och skön.

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0