Imorgon åker vi!

Idag var jag i skolan för sista gången på jättelänge. Inte förrän den 5e december är vi tillbaka i Växjö. Förhoppningar om den 5e december:
1. Vi kommer att vara bruna och jag lite charmigt fräknig.
2: Vi kommer att vara utvilade.
3. Vi kommer att mirakulöst nog inte ha gått upp ett enda hekto trots att det enda vi gjort är att ha ätit och druckit alldeles makalöst gott.
4. Vi kommer att ha varit med om en fantastiskt spännande resa till en av världens mest fascinerande platser med en enormt cool historia.
5. Anledningen till att vi inte har gått upp i vikt är INTE att vi har varit magsjuka halva semestern.

Jag har tagit farväl av min klass idag och de lyckönskade och var smakfullt avundsjuka. Det känns helt fantastiskt att få åka iväg på den här resan till Egypten. Ikväll har jag irrat omkring i lägenheten och försökt få med mig vad som kan tänkas behövas. Jag tror att jag är klar och har nog förmodligen inte glömt allt för mycket. Träningskläderna är också med ifall jag råkar snubbla in på en trevlig hotellträningsanläggning. Eller kanske bara vill ta en joggingtur i värmen...

Jag har idag också försökt förhandla mig fram till ett ok pris på ett nytt träningskort på ett mycket fint och bra träningscenter i Växjö. De vill ha 500 spänn i månaden för ett 6-månaderskort och jag ville få ner det till 400 vilket är ett svindyrt pris det också men mer överkomligt. Det gick inte, no way. Johnny sa att jag hade förhandlat duktigt och bra men träningscentertjejen sa att priserna inte är förhandlingsbara för någon. Fräs. Om jag lärde mig något som hotellreceptionist så var det att inga priser är fasta, allt är förhandlingsbart! Så nu tror jag inte att det blir något kort där fastän de har allt från body pump till yoga till afropower dance och det enda jag vill är att träna där:( Men jag får se...

Nu ska vi till tvättstugan och sen ska vi äta vår sista Växjömåltid bestående av Korv!

Vi får se vilka bloggmöjligheter som bjuds på det femstjärniga hotell där vi tänkte husera de närmaste två veckorna:)

Tills nästa gång.
Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0