Almedalsveckan

Jag kan stolt meddela att jag överlevt den berömda vecka 27, Almedalsveckan. Måndag, tisdag och onsdag har jag varit seminarie"värdinna" i en av Fornsalens lokaler som hyrts ut till olika grupper som haft sina seminarier där. Situationstecknen ovan beror på att det var inte så mycket värdinnande utan faktiskt mest kånkande av grejer såsom backar med mineralvatten, olika förbeställda små måltider som grupperna promt ville få serverat INNE i seminarielokalen varpå jag smög så gott jag kunde men fick ändå några huvudvändningar för att jag bökade runt mitt i viktiga tal. All disk och alla sopor har jag sprungit med också.
"Hej och välkomn...javisst, det kan jag nog fixa...inte det? men om ni...nehej, ok. Jag får be någon att åka och köpa det då...Om jag har ett snöre?...varsågod...var det fel snöre? ok. Jag ska se om ja...är det försent nu... jaha, när tror ni att ni kommer att behöva....förlåt? Vårt personalrum? Nej, där kan ni nog inte....vad sa du? Har de satt sig i personalrummet? Fan! Snälla, jag behöver städa av lokalen så ni kan inte ställa all er utrustning här nu. Jag har svabb....ok, gör som ni vill...

Visst har det varit roligt men det är svårt att synkronisera tre mellanhänder som alla har lite olika uppgifter och alla tycker att deras uppgifter är de viktigaste och ingen har gjort som jag har rekommenderat med förtäringen och det har blivit spill och kladd och alla har lyckats beställa ungefär en tredjedel av vad de hade behövt och när sakerna har börjat ta slut är det bara så att vi ska kunna fixa mer och när vi inte kan det är vi dååååliga! Men vi har löst det mesta och jag tycker att vi har gett dem ett mycket proffsigt bemötande.

Nu har jag en ledig dag och den ska jag fira genom att gå på lite efterlängtad body pump om en stund. Ikväll har jag ett gig. Imorgon är det åter till arbetet.

I söndags träffade jag min kära Anna som hade lite semester och passade på att hälsa på i ett soligt Visby. Vi hade en underbar dag! Det är så fantastiskt att få leka turist. Att bara sitta på en uteservering och dricka kaffe och prata och titta på människor i flera timmar. Det kan jag göra varje dag. Jag och Johnny har även lyckats snuva till oss ett kvällsdopp i ett stenbrott och haft en vin, öl och fotbollskväll med några vänner. Idag ska jag väcka honom lite tidigare så vi hinner ta en fika med en annan vän som är på besök. Det blir små stunder men det blir stunder i alla fall.

Spindelpopulationen i källaren är just nu hög. De gillar att hänga här på sommaren och de är feta och glada och snabba! Jag misslyckades fatalt med infångandet av en igår. Jag är rädd att den enbart förlorade ett ben som följd av försöket. Jag måste vara snabbare nästa gång. Eller köpa gift...

Jag hoppas såklart att alla har en härlig sommar och jag önskar er en även härligare.

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0