Söndag, tvättdag, diskdag

Hej!

Vill bara understryka min nöjdhet och lycka över att få vara lite arbetslös, ta det lite lugnt och faktiskt i lugn och ro hinna med att ta hand om vår kära källare. Jag har pysslat omkring idag och det är jättemysigt. Jag ska dammsuga också men det får såklart vänta tills Johnny inte sover. Bara tyst hushållsarbete får det bli.

Jag hade en fantastisk nyårsafton med mat och dryck från någon sorts plats i himlen och supertrevligt sällskap. Vi åt och spelade spel och drack champagne och det var riktigt firigt.

Dagen efter var nästan mer förberedd än själva aftonen. Vi hade köpt hem godis och ostbågar och läsk och mat så att vi inte skulle behöva lämna källarens trygghet och braskaminens värme. Vi åt och såg på ungefär 700 filmer och andra program på TV. Det var en bra dag!

Igår blev det långfika med min Ölandskroppkaka Robert på ett askallt men trevligt Ringduvan. Låt oss bara anta att alla som kommer och går där har en stor fet svängdörr i varje rum hemma för de stänger fan inte dörren efter sig när de är på café. Jag satt och fikade och skrattade, skakandes som en chihuahua i en snödriva. Det är fan kallt här nu och ska tydligen bli ännu kallare nästa vecka. Braskamin, braskamin, braskamin.


"Stäng dörren, jag fryser!!!"

Idag vet jag inte riktigt hur jag ska lägga upp mitt liv. Jag tror att jag ska åka till Almedalen och mata fåglarna med bröd som vi köpt men inte ska äta för nu blir det nerdragning på kolhydrater igen. Fåglarna blir nog glada över att vi tycker att vi är tjocka såhär efter alla helgdagar och fester. Förra gången jag var i Almedalen för att mata dem satte sig en duva på vardera fot på mig och jag kunde inte tro min glädje över känslan av djurets närhet och tyngd på mina fötter. Jag älskar nog djur väldigt mycket mer än jag förstår....

Eller kanske blir det en dag framför TVn och någon film eller några Gilla-avsnitt. Eller ska man fika? Eller...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0