jinxrisk och myggangrepp

Kapitel 1:
Medeltidsveckan går bra och våra insatser har varit i stort sett rakt igenom trevliga. Konserten igår gick riktigt bra. Alla verkade nöjda. Idag var vi i Dalhem och spelade på marknaden där och det var tyvärr mindre trevligt på grund av alla små myggjävlar som attackerade framför allt mig och Lars. De är små men de vet vad de vill. De asen...Vi har råkat få in några i lägenheten ikväll så jag sitter just nu och vevar frenetiskt så att de inte ska få fäste nog att börja äta mig. Vad gör de här? På Länna?

Så här ser vi ut i Tempus Fugit:


Relativt ordnade och fina.


Och alldeles tokiga...

Kapitel 2:
Jag blev av med min cykel för en tid sedan. Någon traskade in på gården och stal den vilket inte var någon utmaning då den stod olåst på andra sidan av en öppen grind. Jag har varit fantastiskt ledsen för att min fina cykel var borta. Jag har förbannat både mig själv som så nonchigt lät den stå olåst och tjuven som hade mage att ta MIN cykel av alla dumpuckons olåsta cyklar som ligger strödda över hela Visby. Jag har drömt att cykeln har återvänt till mig för att besviken vakna och inse att det varit just en dröm. Usch och fy så jag har beklagat mig.

But miracles do happen. Idag fick jag min cykel tillbaka! Någon vänlig själ har lämnat in den på Polisen och idag när jag kom hem från den svettiga myggfyllda Dalhemsspelningen så stod den bara där i vår hall för Johnny hade hämtat den. Alldeles knölig och sönderhoppad och berövad den underbara drakringklockan men nog var det min cykel alltid! Jag är så tacksam och glad. Nu ska jag aldrig lämna den olåst ens för en liten sekund. Imorgon ska jag lämna in den så att den blir cyklingsbar igen. Jag hoppas bara att det inte blir för dyrt.


Kapitel 3:
Nu kommer en annan riktigt stor grej och det är här jinxvarningen kommer men det skiter jag i. Ikväll har jag pratat med en kille i Växjö som ska hyra ut sin lägenhet i två terminer. Han svarade på vår annons i Smålandstidningen där vi skrivit att vi AKUT behöver hitta någostans att bo. Han har en tvåa på 55 kvadrat som kostar 4000 kr i månaden och ligger väldigt bra till mitt emellan universitetet och centrum. Nära till tågstationen var det också så att Johnny kan susa iväg när han får tråkigt. Han lovade att vänta med att annonsera ut lägenheten tills vi har träffats på torsdag då vi ska dit och kolla in den här lägenheten och eventuellt en till. Han sa att han tyckte att det lät bra. Att vi lät bra! Vi är bra! Jinx!

Kapitel öl:
Imorgon är det så dags för konsert igen. I Helge and kl 20.00 och det kostar 60 pix och det måste jag säga att det lätt är värt. Efter konserten ska vi till fina Kapitelhusgården och ha lite bandfest! Det har varit lugnt med Kapitelöl den här veckan och det är nog klokt för jag har varit smått krasslig och trött och behövt vila och återhämtning och även om jag är en stark förespråkare för Malt Botar Allt-teorin så har jag nog tagit rätt beslut i just det här fallet. Men imorgon är det alltså dags och jag hoppas träffa fler vänliga själar där (både på konserten och på Kapitelhusgården).

Det var allt för idag. Ett gäng glada nyheter som har varit ett rent nöje att notera. Regis signing out:



Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0