Näsringar ur...

...å så var det dags att leka hotellreceptionist igen.
Jag hoppade in som frukostvärdinna igår morse. Det var så skönt att slippa ha en telefon som ringer hela tiden att tänka på. Jag fluffade runt, ganska kvickt och effektivt måste jag säga, och skötte min frukost och sen städade jag lite hotellrum innan passet var slut vid 14.30.
Skönt att sluta så dags men dessvärre är jag ingen happy camper när jag kommer hem utan rinner allt som oftast ut i soffan och tar en tv-lur eller kollar på Dog Whisperer en stund och försöker komma till liv igen. Därför är mina nuvarande arbetstider de sämsta möjliga för mig för jag är vad de tuffa på mitt jobb kallar "sömnkänslig" och kan inte leva om jag inte får dels sova och dels gå upp runt halv sju ungefär. Det är min ultimata tid har jag märkt. Allt som är tidigare än det orsakar en hel dag av trött förvirring och "sittochligg-vilja". Så när jag jobbar är min fritid väldigt seg. Jag vet att alla blir trötta när de jobbar mycket och går upp tidigt men jag tycker att detta är lite extremt.
Men vet ni vad! Snart är det över. Jag har råkat räkna ut att jag har 16 st arbetspass kvar och sen är mitt vikariat slut och runt jul ska jag jobba lite extra på mitt gamla sommarjobb/extrajobb som är Gotlands Museum. Det är skoj att jobba där, framför allt före jul för då köper de in jättefint julklappspapper till museibutiken och så får man stå och göra fina paket och dricka glögg. Det kan ibland vara ganska mycket folk även så här års. Jag ser fram emot mitt gamla jobb där jag känner mig trygg och får ha näsringarna i!
Egentligen tänkte jag vara alldeles superledig men efter lite fundering så känner jag att det ska bli kul och att jag behöver pengarna. Vi ska ju resa bort i januari och vi har bestämt oss för att vara borta i ca 6 veckor. Inget är sagt angående vart vi ska åka. Många förslag finns men i slutändan handlar det nog om vart det blir billigast. Dels att resa och dels att bo och leva. Det ska bli så spännande och skoj så jag vet knappt vad jag heter! Ser fram emot det. Och jag ska tvinga upp Johnny på morgonen och vi ska göra dagsaker på dagen och gå och lägga oss samtidigt. Umgås!

Nu har träningen kommit igång också efter ett uppehåll på över två veckor. Först var jag ju sjuk och sen bortrest. Vi tränade ju en gång i Göteborg men det hindrar inte mina muskler från att ömma idag efter förrgårdagens bodypump. I morse var jag på ett efterlängtat yogapass och jag var verkligen stel och det knakade både här och där men nu är jag smulan mjukare. Yogan gör så otroligt gott. Längtar redan efter nästa pass.

Imorgon efter jobbet ska jag och Johnny äta saker! Mamma har lovat oss sin gudomliga potatis och purjolökssoppa följt av saffransbullar, pepparkakor och varm choklad. Lite smått första adventigt liksom. Mmm. Sen har jag och Johnny faktiskt 3 dagar ledigt tillsammans. Som är ganska uppbokade men vi får åtminstone vara med varandra. Det är mycket efterlängtat.

Nu ska jag äta korv!


Kommentarer
Postat av: Tove

Åh jag vill också ha en lussebulle, men får se hur det blir med det till 1a advent om vi ska sockerdetoxa. Hm!! Rätt puckat att börja en detox i december, passar bättre för januari :D Hoppas du fått sätta i näsringarna igen. Hälsa Johnny och din mor. Kram!

2009-11-27 @ 12:26:50
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0