Filmer och godis

Filmer och godis, filmer och godis. Det är det enda jag känner att jag vill sysselsätta mig med. Då såg vi ändå två filmer igår och jag smofflade i mig godis som om jag inte fått mat på flera dagar.

Imorgon går jag och tränar hur jag än mår förkylningsmässigt. Nu är jag trött på att ta det lugnt med det. Ju mindre jag tränar desto mer vill jag ägna mig åt annat som skickar ut belöningssignaler i min kropp. Jag vill äta och röka och äta och dricka. Jag är mycket känslig för belöning. Det är något jag är beroende av. Jag lever fasen för det. Tack och lov har rökning och annat skit ersatts med träning och för vissa låter det väl puckat men jag har ett sunt beroende av träning. Det är helt fantastiskt hur kroppen kan fyllas med härliga Bra Gjort!-känslor efter träning. Även en stadig måltid kan göra mig så glad att jag måste skratta högt. I ett par veckor har det varit extra mycket så. Jag lagade till en bit lax en dag som slank ner tillsammans med lite potatis och en sallad och det var så gott att jag högljutt uttryckte mitt välbehag genom hela måltiden och jag upplevde att det var det godaste jag någonsin kommit i närheten av och så är det nu med mycket jag äter. Extremt känslig period.

Nu ska jag i alla fall få ordning på energi-intag och åtgång. Träna, träna, träna. Göra av med energi, låta kroppen svettas. Få lite cirkulation. Då brukar godissuget automatiskt kunna minska och plötsligt är en Ramlösa lika gott till filmen som godis och det är ju fördelaktigt på många sätt. Och har jag tränat en dag så är belöningskänslorna ofta otroligt tillräckliga så att inget mer behöver tillsättas förutom klokt käk förstås. Då kan jag sitta i min soffa och vara alldeles nöjd.

Jo, mitt liv har inte så mycket annat att cirkulera kring just nu. Det stod i tidningen att vädret idag ska bli halvklart och något snö. Snö! Första snön är alltid lite magisk. Första slasken, som ofta är en snabb konsekvens av första snön, brukar vara mindre magisk. Ligger snön vacker, vit och staden är tyst så älskar jag det! Ingen snö har synts till ännu men jag väntar. Jag väntar, Johnny sover och allt är väl som vanligt idag.

Hej!

Kommentarer
Postat av: Tove

Du är inspirerande som pratar om Ramlösa till filmen, ska f-n bubbelvattna mig själv istället för att doppa mig i socker som sista tiden. Svacka kallas det tror jag bestämt. Hoppas du blir förkylningsfri snart! Kram

2009-11-04 @ 10:51:47
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0