Sång om tomater

Jag gnetar på. Igår hade vi ännu en trevlig lunchkonsert i cafeet på skolan. Jag sjöng en lite lustig mentolåt som handlar om en fin röd tomat. Det var skoj och jag fick larva av mig lite vilket alltid är kul. Fast...inte lika kul när man är hängig, trött och allmänt vilsen. Jag mår som jag ofta gör såhär års och jag vet att det går över. Jävla kemi i mitt blod. Dessutom mår folk runt omkring mig också kasst och ofattbart orättvisa saker har drabbat underbara människor den senaste tiden. Det är konstigt hur det går upp och ner hela tiden. Det finns ingen garanti och det finns fan ingen logik att luta sig mot. Jag önskar att jag kunde ge alla vad de förtjänar, mig själv inkluderat. Jag vill ha ett bollhav. Jag tror att det hade kunnat muntra upp.

Det var väldigt länge sedan vi var på Gotland och jag ser fram emot jul då vi ska dit. Jag trivs i Växjö men jag behöver ett miljöombyte nu. Längtar mycket efter alla fina människor som jag inte träffat på så länge. Vi var inte ens där i somras! Helt sjukt.

Ikväll väntar tvättid och matlagning och jag har svårt att tänka mig något tråkigare just idag men det är kanske bättre att få något gjort än att bara säcka ihop framför tvn. Det är en hård tid.

Hej!
/trul-läppen Regis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0