Sjösala vals och japanska trummor

Jag har haft en klurig pianoläxa som jag, lättad över att det gick relativt bra fick spela upp idag på lektionen. Det var Sjösala vals och jag kan lova att den har satt sig ordentligt på den inre stereon. Jag kommer att ofrivilligt tralla på den i säkert en vecka till. Även Johnny trallar. Så blir det ju när man övar något väldigt mycket för att det är lite klurigt. När man sen kan stycket så måste man ju spela det mycket bara för att det till slut låter bra...
Jag är äntligen färdig med inspelningsuppgiften. Nu är det en låt. En rätt bra låt. Fast den har jag nog lyssnat på typ 750 gånger nu så jag ska vänta i ett par månader och sen lyssna på den igen för just nu är jag inte så objektiv. Fast jag ska redovisa den på torsdag först. Sen tar jag paus.

Vi har gymat ikväll och det var lite trögt men kul ändå. Imorgon är det favorit-tisdag som börjar med yoga och slutar med Functional moves. Mellan det är det en jäkla massa skola men jag är väl förberedd inför både seminariet i musikvetenskap och musikteorilektionen så jag är lugn. Bara att flyta med.

Jag hade en dag på stan i torsdags och jag köpte lite saker från Body shop, ny mascara, två par skitsköna baggy brallor och två tröjor. Jag är lycklig! Jag hade sparat mina pengar hela februari så att jag skulle kunna ta en rejäl shoppingdag nu. Fett värt.

Jag och Johnny var på japansk trumshow i tisdags och det var något av det mäktigaste jag någonsin upplevt. Jag satt tårögd genom hela första numret för det var bara så jääävla bra. Fantastiska människor, rytmiskt övermänskliga och sjukt starka och snygga. Trummor, lite flöjt och lite sång och ugriska skrik ibland.


Vi var båda grymt imponerade. Det här är musikens urkraft!

Det finns ett större utbud rent kulturellt här i Växjö om man jämför med hemma i Visby. Här finns det ett kulturellt utbud över huvud taget nämligen. Det är himla skoj att man kan unna sig lite musik eller teater eller en vernissage eller lite stand up. Det finns mycket och en del av det har vi till och med råd med. Jag gillar Växjö. Trumshowen var på konserthuset och det var ett enormt konserthus. Och jättefint.

Nu ska jag tralla mig ner i min säng.

Hej!


Kommentarer
Postat av: Gunilla

Japansk trumshow... man kan se farten i bilden och känna att det måste varit riktigt häftigt att få se och höra detta!

Lycka till med ditt fortsatta skolarb. Kram

2011-03-14 @ 11:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0