Stand up

Igår var alltså min vän Johan i Växjö för att uppträda. Jag har sett honom spela teater förut, har till och med haft äran att spela teater med honom men detta var min första erfarenhet av stand up-komikern Johan. Det var en riktigt rolig halvtimme. Jag är impad! Han hade ett otroligt bra flyt i snacket och kul material och jag skrattade hjärtligt tillsammans med...tre andra. Jag förklarar: Det var väl kanske inte de bästa omständigheter. ABF anordnade aftonen och före Johans uppträdande spelade ett chilenskt folkrockband och efter var det två ungdomar som sjöng och spelade gitarr. Deras vänner och familjer var där och de kom och gick i takt med att deras anhöriga uppträdde. Johan hade blott en enda vän på plats...Lokalen var helt enorm, det var säkert 27 meter i takhöjd och några pinnstolar hade skrapats ihop i ett kluster i mitten av lokalen. Jämnstark lysrörsbelysning i hela rummet. Detta till trots gjorde Johan ett jättebra gig och den lilla publik som var där var underhållen i alla fall. Kul!
Själv hade jag aldrig i hela mitt liv ens under dödshot vågat ställa mig på en scen med målet att få människor att skratta. Nej, bara blockflöjt ska det vara...
Jag fick dricka lite öl tillsammans med min vän innan han tog tåget tillbaka till Kalmar. Jag är mycket nöjd med min lördag.

Idag ska det faktiskt pluggas men även mysas. Jag ska läsa Smålandspostens lördagsbilaga och dricka te och sen kanske det blir en promenad i solen. Pluggandet sticks in i lagom stora bitar mellan det andra. Det får verkligen inte bli för mycket, det är dagens taktik.

Hej!

Kommentarer
Postat av: Tove

Jag tror gräsänka är en bra grej emellanåt, för du bloggar betydligt oftare då :)

2011-01-30 @ 18:59:14
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0