Functional moooves!

Jag har äntligen varit på årets första Funcis (vi trändårar kan lite lättsamt kalla Functional moves för det...eller...jag i alla fall. Funcis liksom...) och det var tungt, det var flåsigt, det var svettigt och det var helt sjukt roligt! Jag kommer att känna av den här gamla kroppens alla små muskler i ett par dagar framöver, det kan jag lova.
Jag passade på att gå på ett Body jam-pass på Visby träningscenter nu när vi var hemma över jul och även det var enormt tungt och jävligt kul. Nu ska konditionen tillbaka till vad den en gång var och kanske till och med bli bättre än då! Jag ska börja i gymet på mitt träningscenter så att jag kan garantera att träningen kan bli av även när det inte finns några pass som passar (ha) för det har varit ett problem under hösten och jag har tränat betydligt mer sällan än jag vill, mindre ofta...hur säger man?

Men! Huvudpersonen denna afton är i vilket fall inte le petit moi. Det är min fantastiske karlaslok som faktiskt har gymat ikväll medan jag var på mitt pass. Han har idag införskaffat ett alldeles faboulöst efterlängtat terminskort på Olympen träningscenter som ska nyttjas denna vår till min stora glädje. Det är betydligt roligare att träna tillsammans eller i alla fall samtidigt. Vi har ätit gott tillsammans efter träningen och båda har en ökande ömning i vissa muskelgrupper. Jag är löjligt nöjd.

Nu är det dags för en dusch. Imorgon börjar plugget igen. Jag ser fram emot lite rutin och vardag igen. Jag började idag genom att pressa tillbaka dygnsrytmen ett snäpp. Redan 9.30 segade jag mig ur sängen!! Jag satt vindögd med slappa mungipor och hängde i vardagsrumssoffan i en timme innan jag förmådde mig att göra något men jag var i alla fall uppe! På torsdag börjar jag 9 och jag är lite rädd att jag ska vara väldigt trött då och glömma hur man andas eller tar på sig byxorna eller gud förbjude, hur man gör kaffe.

Hur det ska gå. Ja det får vi se.

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0