Svabbskaftsträning

Vilken supertrevlig dag! Nu har jag jobbat färdigt som städerska för i år och förhoppningsvis för alltid :) Alltså, jag tycker väl att det är ok att städa men dagarna har ju som bekant börjat så väldigt tidigt på det här jobbet och det är fasen inte naturligt att gå upp vid 04.45. Inte för mig. Så jag är väldigt glad över att nu bara få vara ledig tills skolan börjar.

Idag sov jag till 10.30 vilket innebar en välbehövlig 12-timmarslur. Hi, hi. Jag har ätit saker och druckit kaffe och tagit det löjligt lugnt. Dessutom har jag gjort dagens armhävningar. Det var skakigt. Jag är inne på tredje veckans andra pass. Man gör tre pass varje vecka. Nu börjar det bli väldigt tungt på de sista repetitionerna och jag väntar med iver på att det ska slå över snart och kännas lite mindre skitnödigt. Jag fortsatte sedan träningen i vardagsrummet idag. Skulle åka till gymet men jag var lite osäker på formen (erkänner viss krasslighet men inte så farligt att jag inte kan träna lätt) så jag valde ett kort funktionellt hemmapass med lätt stång. I detta fall blev det skaftet till vår svabb. Ett betydligt trevligare användningsområde tycker jag.


Att träna med svabbskaft får väl ändå kallas att variera sin träning!

Jag har kommit i rätt skön form över sommaren och tänker fortsätta med det nu när jag har all denna ledighet att njuta av. Jag får ut mycket mer av att träna ensam nu för tiden. Fortfarande finns det få saker som kan slå ett riktigt sjysst muskelpass där jag är en av många svettiga träningsentusiaster som plockat på sig sitt farligaste warface. Men nu välkomnar jag till större del möjligheten att själv ta tag i min träning om det inte finns några pass bokningsbara eller om jag, som idag, vill träna men på en lugnare nivå. Kul va!

Jag tror att jag ska vara världens snällaste flickvän idag och åka till DHL för att hämta Johnny. Sen ska jag laga mat till honom. Stuvad blomkål med isterband ska han få. Han tycker alltså om det, det är inte ett straff...

Dagens blogginlägg hade kunnat handla om hur mycket jag saknar alla där hemma som har medeltidsvecka just nu men jag får ta och skärpa mig och sluta gnälla. Istället blev det fokus på vad jag faktiskt har hos mig och är glad över. Såsom svabbskaftsträning och Johnny. Och efterlängtad ledighet.

Hej!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0