Nu rullar vi...

Sådär. Nu är skolan igång. Min första skrivuppgift är författad, jag är tilldelad en ensemblegrupp och jag har lärt mig ganska många namn på alla nya människor som jag ska studera tillsammans med i två förhoppningsvis superskojiga år. Jag tittar tillbaka på mitt liv. Den här skolstarten har jag jobbat hårt för. Den där novemberkvällen (jag vill minnas att det var november, mörkt och kallt var det i alla fall) då jag satt på mitt jobb som hotellreceptionist och slösurfade efter intressanta utbildningar har lett mig fram till denna skolstart. Nu är den här och det känns rätt fast det är läskigt. Dessutom är jag helt slut redan. Jag har haft en introduktion idag på förmiddagen och sedan pluggat lite och jag är redan klar för att knoppa. Helt slut.

Vi ska flytta från vår fina lägenhet typ till jul eller kanske innan om vi hittar något. Han som bor här egentligen vill tillbaka till Växjö nu. Jag tyckte att det var oerhört tråkigt till en början för vi trivs här men ju mer jag tänker på det desto mer känner jag för att hitta något annat. Vi vill ju såklart ha ett försthandskontrakt och kunna hämta alla våra saker från Skäggs. Jag saknar mina saker.

Jag har färdigställt några fler figurer:


Cthulu, det ondskefulla monstret med bläckfiskansikte och vingar som
ska nedstiga till jorden och förgöra det mänskliga släktet. Eller?


En liten lovebug som jag gav till Johnny...


Slutligen den ytterst fruktade liemannen.


En gruppbild. Jag har en grej för sådana verkar det som.

Jag tar en liten paus från figurmakande nu. Jag har en känsla av att jag kommer att ha annat mig för ett tag framöver. Träningen prioriteras såklart. Den kommer att ge mig energi och den är så väldigt viktig för att jag ska kunna skapa balans. Kropp och själ och allt sådant. Min utmaning blir att klara att slappna av och vara ledig ibland även om jag har saker att göra. Vilket man alltid har när man pluggar. Det tar ju aldrig slut. Det ska jag se till att inte jag heller gör.

Ikväll blir det latinska rytmer. Jag ska på ett fullbokat zumbapass! Fantastiskt kul!
Men nu är det nog dags att hämta en viss karlslok på sitt jobb och plocka några pluspoäng medans tid och ork fortfarande finns.

Hej!


Kommentarer
Postat av: Karlslok

Med eller utan bil är du ändå typ gjord av pluspoäng..

2011-08-29 @ 20:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0