Resan är bokad!

Nu har vi gjort det. Bokat vår resa till Mexico. Det känns som party, nervöst, spännande och läskigt och det känns äntligen, äntligen.
På grund av att jag ska få specialtillverkade hålfotsinlägg som tar ett par veckor (var där igår och fick sätta fötterna i en form) så har vi skjutit upp resan till den 3 februari-17 mars. 6 veckor i vad som verkar vara ett riktigt paradis som vi nog kommer att älska!!

Johnny fyllde år igår (grattis!) och vi hade lite folk över på fika och det var jättetrevligt och i present fick han bland annat en guidebok över Mexico som var skitbra. I den utlovas allt mellan valsafari till underjordiska sötvattengrottor, bergsklättring, vin och yoga. Faboulöst! Mexico verkar vara ett riktigt bra resmål vilket vi har misstänkt hela tiden men nu vågar jag tro på det också.

Idag ska jag fira med lunch-Pump och sen blir det hem till min kära mor. Vi ska äta lunch och sen ska vi kolla på en gammal serie som vi såg på tv när jag var ganska liten och som jag minns med värme. "Mistrals dotter". Jag köpte den för länge sen och gav till mamma med löftet att vi skulle se den en dag och nu har den dagen äntligen kommit. Det ska bli skoj att se den igen fast sånt aldrig brukar vara så bra som man minns det.



Handlingen:
I södra Frankrike blåser det in en het vind från Medelhavet som kallas Mistral. Det finns en mänsklig motsvarighet till denna vind som heter Julien Mistral. Han är en vilde, en självisk konstnär och geni, han älskar tre kvinnor från tre epoker i livet. Maggy hans modell och älskarinna från ungdomens dar. Teddy heter Maggys dotter, och hon blir kär i Mistral. Han får en egen dotter med Teddy som heter Fauve, hon letar efter kärlek och sanning i sig själv, först i vuxen ålder träffar hon sin far.

Handlingen börjar i Paris från 1920-talet och sträcker sig fram till nutiden.

Jag och Johnny håller på att se en annan gammal seriedänga. "Mot alla vindar" från 1978. Serien utspelar sig på Irland och i Australien på 1800-talet och handlar om straffångarna Mary Mulvane och Jonathan Garretts liv i det nya Australien. Mycket bra! Med ett killing soundtrack.

Är för övrigt jäkligt trött idag. Det var så kallt igår när jag gick och la mig så jag hade så väldigt svårt att sova. Var dessutom sockerkickad av allt fika. Jag hade bakat bakat tigerkaka, nötchokladrutor, brysselkex och kanelbullar. Dessutom blev det smultrontårta med smultron från i somras. Allt var väldigt gott och min gamle karl verkade nöjd med sin dag. Bland annat fick han en skrivbok av mig, mest för motivet på framsidans skull:



Han fick också en verktygslåda. Han är gammal man nu och då ska man ha en verktygslåda. Och han fick ett par Ecco-sandaler som han kan ha i Mexico. Jättesköna. Och mycket annat fint.

Nej, nu är det jag som får sätta fart. Snark...

Hej!


Kommentarer
Postat av: Tove

Fan jag glömde att gratta Johnny. Hälsa honom!!

Grattis till att ni bokat resan också :) Härligt att komma iväg!! Hoppas vi hinner prata lite före. Kramkalas

2010-01-16 @ 16:29:04
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0