Ett gott skratt

Idag har jag haft det så där mysigt och bra igen! Fuckin' amazing!

Jag var en riktig morgonfågel och gick upp vid 07 för att äta frukost och sen gå och träna body pump. Det gick trögt idag men det var kul ändå. Ibland låser sig varenda muskel och blir alldeles mjölksyrefylld och grinig. Då är det tungt att lyfta saker och göra förbenade konditionskrävande utfall och knäböj. Men jag frustar mig fram. Ju jobbigare, desto mer högljud blir jag. Och jag är verkligen inte vacker när jag tränar! Högröd i ansiktet med blottade sammanbitna tänder genom vilka det mellanåt slipper igenom fräsningar och frustningar. Jag ger allt! Jag som i vanliga fall är så samlad. (...)

Det var en alldeles underbar morgon. Inte en människa såg jag. Solen sken och snön låg tyst och stilla och det var ganska många fåglar som svävade omkring på hög höjd. Även de var tysta. Det var en sån där morgon som inspirierar en till att leva livet fullt ut. För mig blev det bara tydligt att jag just nu har det precis som jag vill ha det. Att jag lever mitt liv fullt ut på mina egna premisser och inte måste prestera en massa just nu.

Så efter träningen åkte jag hem och spenderade lite tid med en av mina hjältar i denna värld: Eddie Izzard. The man, the myth, the trannie. En inspelad show, Glorious, från 1997 tror jag. Får mig att skratta och mysa. Han är min bästa komiker och en riktig förebild eftersom han är jäkligt säker på sig själv och sina klädval. Han har på sig vad han vill och sminkar sig när han vill och ser till att må bra och leva sitt liv även om puckon är på honom och skriker efter honom. Nämnde jag att han är det roligaste som gått i ett par högklackade stövlar? Det råder inga tvivel enligt mig.



Han har dessutom sprungit 43 maratonlopp på 51 dagar och alla sponsringspengar gick till välgörenhetsprojekt runt om i världen så han är en träningsförebild och en "god" kändis också.

Jag funderar på hur denna fläckfria lördag ska fortsätta. Som det ser ut nu blir det en lugn kväll sans homme parce que han ska jobba. En film kanske det blir. Gudars vad gott det vore med lite godis. Gah! Hm. Vi får nog se hur det blir med det.

Hej och ha en trevlig lördagkväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0