En "liten" ändring i planen

Det blir ingen Mexicoresa. Vi har avbokat allt. Jag har nämligen fått en helt oförklarlig blodpropp i armen. Det visade sig att min mamma hade någon liten propp i händerna när hon var ung så jag har det i blodet men ingen kan förklara varför jag har fått en fet jävel rakt i armen. Det är tydligen skitkonstigt och om jag inte hade upptäckt den i tid så kunde det vara skitfarligt. De unga som får blodpropp får det för att de käkar p-piller men det käkar inte jag och jag har dessutom slutat röka och gått ner i vikt. 

Jag tyckte i helgen att min arm kändes konstig och svullen och lite stickig och i söndags kväll ringde jag sjukvårdsrådgivningen och hon tyckte att det lät konstigt så nästa dag fick jag en akuttid på vårdcentralen och den läkaren skickade mig till lasarettet för att i alla fall utesluta blodpropp för det måste man. Läkaren på akuten förklarade hur ovanligt och osannolikt det är att det är en propp i armen men ultraljudet sa något annat.
Nu har jag fått ta sprutor i min egen mage (lite tufft faktiskt) i några dagar och ikväll ska jag börja ta blodförtunnande. Det ska jag sen fortsätta ta i 6 månader. Medan dosen prövas fram ska jag ge en massa blod var och varannan dag så att de har koll på mitt blod. Jag har varit iväg idag på morgonen och blivit stucken i min lilla arm men det gick jättebra och fort och sköterskan var supergullig.

Så jag är i trygga händer och jag är lättad och glad att den är upptäckt och att det görs något åt den.

Tillbaka till vardagen. Johnny förmanas tillbaka till sin natt. Jag hade precis börjat vänja mig vid att ha honom vaken på dagen med mig. Nu saknar jag honom men han har ju redan fått mer jobb så han måste sova på dagen nu. Han satt med mig hela dagen på akuten i måndags och han är ett jättebra stöd och vi tar det här tillsammans och det känns bra.

Får se om det kan bli en resa längre fram i vår. Hoppas såklart på det.

Hej!

Kommentarer
Postat av: anna

Men jisses, har du fått en propp?!! Vilken tur att den upptäcktes, jag blev alldeles kallsvettig när jag läste inlägget. Vad är det för sprutor du får, fragmin? Klexane? Fy tusan vad tråkigt att det sabbar era resplaner! Stor kram till dig!

2010-01-30 @ 09:10:17
Postat av: Regina

Ja, det är skitäckligt att detta händer. Som det ser ut nu tar jag Klexane i min lilla mage och började med Waran igår. De på Warankliniken är jättesnälla i alla fall...

Tack för din omtanke!

Kram!

2010-01-30 @ 18:32:26
URL: http://regis.blogg.se/
Postat av: Jottpott.

Hej hjärtat. Va tråkigt att det blev som det blev med resan ändå... Usch, jag tycker verkligen synd om er.

Skönt att alla är snälla mot dig, annars skulle jag vara tvungen att klå upp dem. flexa muskler



Uschabuscha.

Tänker ppå dig en massa!

Hälsa sorken!

-Gun... eller Lena?...

2010-01-31 @ 17:24:07
Postat av: Bobby

Iiiiiih, vilken ond jävla propp! En rejäl propp skulle den ha! Fan vad synd med Mexico, men det ligger ju kvar som tur är. Men å ego-sidan så kommer du i alla fall vara hemma när jag har sportlov, och det gillar jag förstås. Kraaaam.

2010-01-31 @ 17:50:06
URL: http://hejgotland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0