MTV-10!

Medeltidsveckan 2010 börjar nu! Jag är ledig från museet och redo och vi inledde lite smått redan igår med en bröllopsspelning på vikingabyn och det gick riktigt bra. Idag blir det invigning av medeltidsveckan och lite samlingsmusik innan det, sen den berömda paraden in i staden och efter det ska vi väl äta lunch och kanske gå lite på marknaden. Ikväll kommer Valdemar och det ska vi också tuta lite till. Sen är jag ledig och då ska jag få träffa finaste karlslurken som faktiskt också lyckats vara ledig.

Jag måste ju göra lite reklam också. I år har vi våra konserter i Helge Ands ruin och det blir onsdag kl 17.00 och fredag kl 20.00. Om man vill får man gärna besöka Lye kyrka på tisdag kl 14.00. Där kör vi hela konserten. Det har blivit ett lustigt feltryck i den annonsen i tidningen. Det står att det blir musik med Tempus Sugit (Fugit ska det ju vara). Jag garvar fortfarande.

Just nu äter jag min grötfrukost vid datorn och försöker förstå att jag snart inte kommer att vara kvar här. Det känns konstigt och jag kommer att sakna den lilla ön och allt som finns här. Tänk att det blev ett äventyr till. Man är nog aldrig för gammal för äventyr...Visst talar jag som en riktigt vis 27-åring!

Ett ägg till ska jag äta, sen bär det av!

Trevlig vecka önskar jag alla!

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0