Första dagen i skolan

Då var man student!

Idag har jag träffat min lilla klass och ett par av mina lärare. Det intryck jag fick var att klassen verkar trevlig och lärarna verkar mycket bra och roliga. I klassen finns en tjej som spelar oboe och så jag på blockflöjt. Resten spelar gitarr, piano, trummor eller sjunger. Några läser komposition som huvudämne, de flesta har sitt instrument som en delkurs förutom jag och två till som har, nytt för i år, musikproduktion istället. Det hade jag inte fattat riktigt för det var det ingen som sa. Men när jag inte kom in på musikproduktionsutbildningen så antog de att jag ville läsa musikproduktion som kurs i ett år så att jag kan söka igen nästa år och det vill jag ju så det är jättebra! Men jag hade inte fattat det så jag kom av mig lite.
Det kommer att bli grymt bra! Vi kommer att läsa ljudteknik och lära oss spela in i studio och även sköta liveljud på olika konserter. Sånt är asbra att kunna ju!!

Det enda jag vill hela tiden är att gå runt i staden och kringliggande natur och fota. Det är väldigt vackert här. Dessutom vill jag träna! Har så mycket energi i mig som vill ut. Jag har inte svettats ur mig ordentligt på en vecka och det kryper lite under huden. Olympen träningscenter ska snart få ett besök av mig kan jag lova. Det första av väldigt många.

Vi tog en stros på eftermiddagen och besökte domkyrkan som var stor och fin om än lite kal på väggarna. Vi fikade gott på café Fontaine, belägen vid en av sjöarna och med utsikt över ja, en fontän. Mysigt.

Många löptränar här men jag vet inte vad jag tycker om stilen. Folk springer som att de har skitit på sig och vissa rör sig så onaturligt så jag bara måste stirra. Ser ut som om de glömt att de är människor med mänskliga kroppar som har löpning som naturlig gångart. Ser skitjobbigt ut när de smäller i hälen och sen kämpar sig genom steg för steg.

Nu ska vi laga lite mat här i det Hallberg-Hanssonska hushållet. Stekt potatis med falukorv och ägg!

Hej!

Kommentarer
Postat av: Tove

skönt att första dagen blev så bra! :)

2010-08-30 @ 22:04:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0