Ny hobby

Sitta som en tant med en liten stickning vid min dator och lyssna på musik!

Jag är fortfarande alldeles förtjust över att man kan söka på vad man vill på Spotify och har nu suttit och skapat playlists i flera dagar. Jag hittar gamla 80-talshits som för mig tillbaka till mitt barnoms rum och den sängknopp som fick agera mikrofon. Jag har svårt att lägga mig på kvällen för jag blir alldeles ivrig när jag inser att det finns så mycket musik och så lite tid!
Och stickningen. Ja, det är underbart meditativt att sitta med en stickning. Skapar just nu ett födelsedagsdjur av ännu okänt slag...Ska försöka komma ihåg att fota den innan den ges bort. Jag är alltid så stolt över mina skapelser!



Idag är jag LEDIG och jag ska snart åka och träna och sen ska jag och Johnny hitta på något och ikväll blir det födelsedagsfika i Västerhejde. Fast utan stickat djur. Det här födelsedagsbarnet får nöja sig med någonting köpt.

Det var nu en halv evighet sedan jag hade någon sammanhängande ledighet och det börjar kännas. Jag trodde att jag skulle få en typ nu men det visade sig att jag hade läst fel på schemat. En dag. Det är inte mycket. Jobba två, ledig en. Så är det upplagt. Men det är bra för mina timmar eftersom jag har semester en vecka snart och behöver egentligen så mycket timmar det bara går. Det är bara så frustrerande för det är så mycket jag vill göra när jag är ledig. Två dagar är asbra. Jag ska försöka hitta ett vanligt jävla jobb. Måndag-fredag, 8-16. Det spyr man säkert också på efter ett tag men jag drömmer om det just nu. Att vara ledig på helgen när alla andra faktiskt är lediga...mmmm. Lediga kvällar....mmmmm.

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0