November

Då var det första november. Ivrigt har vi äntligen fått vända blad i vår väggkalender som nu visar en bild på Johnny när han läser kartan på en livlig gata i London för 2 år sedan. Vi besökte en regnruskig engelsk huvudstad i 5 dagar och kom hem utfattiga och kände oss helt blåsta. London var jättefint och så men alla våra pengar försvann utan att vi egentligen gjorde något speciellt. Så äckligt dyr stad! Så här ser novemberbilden ut:



November kommer att bli en riktigt bra månad tror jag. Jag har en lugnare period jobbmässigt och dessutom har jag faktiskt tagit en semestervecka och den ska spenderas både hemma och i Göteborg hos min kära Tove som alltid tycks flytta långt bort. Är det inte Spanien så är det andra sidan Sverige. Jag fick aldrig se hur hon hade det i Spanien men nu ska jag äntligen få ta del av hennes Göteborgsliv.
Önskar att tid och pengar kunde tillåta mig att oftare åka omkring i Sverige och hälsa på mina kära vänner som så promt ska flytta bort från ön och leva spännande liv. Men har man tid så betyder det ju att man inte arbetar för tillfället och det brukar kunna orsaka en viss brist på pengar. Jag är glad att jag har tagit en semestervecka trots att jag förlorar några pass och så. Känns ytterst lyxigt.

Hoppas också att november ska innehålla många mysiga filmkvällar med min karl och mycket te och mysigt eldande i braskaminen. En viss mängd godis är också inräknat. Och givetvis mycket trän. Ska bara skaka av mig det lilla stick jag har i halsen först för det ska man inte träna med. Jag har verkligen tvingat mig själv att ta det lugnt i ett par veckor nu eftersom jag har jobbat mycket. Det får prioriteras att sova mycket och äta ordentligt och spara på krafterna. Det har gått bra och jag är glad och nöjd.

Dags att väcka karlslok. Han ska på brunch och se fotboll och dricka öl på dagen. Den lyckans osten. En annan ska naturligtvis arbeta. Först äta mat. Nam!

Hej!

Kommentarer
Postat av: Tove

Regina - jag blir så glad att jag faktiskt viftar på tårna när jag bara LÄSER att du ska komma hit. FY FAN VAD BRA!! :D :D :D



Eftersom du ändå har fått se dom snusande karlarnas sovrum har du fått mer enduro än vad jag tror existerar i denna stad.. Grattis :)



Kram!

2009-11-01 @ 12:48:12
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0