God morgon!

Lite frukost  och vatten och om en timme bär det av till body pump. Behöver egentligen ingen frukost för jag har nog gott om energi kvar i kroppen från gårdagens filmkväll med tillbehören pizza, cola! (nu låter jag som en tant men det var otroligt längesen vi drack cola), juleskum (min favorit i juletid) och choklad (mörk Toblerone). Jag tror starkt på att hålla en god kost och att sen unna sig något smarrigt en gång i veckan ungefär. De säger att man ska göra så för att vara lycklig (mina egna ord...) och för att chocka kroppen när man vill gå ner i vikt (typ deras ord)...Vad vet jag...Vi blev rätt chockade båda två där vi satt spyfärdiga i tv-soffan och gav upp efter varsi ett glas cola. Men det var en mysig kväll.

Vi har även varit duktiga och köpt kloka sopsorteringskärl för nu ska det sopsorteras på allvar på Eugeniagatan. Plast, metall, papper, pappersförpackningar, brännbart och kompost. Alla har de nu en egen plats i vårt skåp. Oj, vad sura vi var på det förbannade skåpet och kärlen som först trilskades och betedde sig. De är nu på plats och Johnny är nervös för hur det ska gå att ha koll på allt. Själv har jag jobbat på ett svanenmärkt hotell i ett år så det går av bara farten att sortera varje liten smula. Jag har skrivit en stödlapp och lugnat Johnny genom att förklara att ingen blir arg om man gör lite fel :)

Nu är jag laddad för body pump! Nej, det är jag inte men jag planerar att bli när jag kommer dit. Dagens instruktör är en kvinna som är i grym form. Det är mycket inspirerande.

Resten av dagen är jag ledig och ensam för Johnny ska på kurs och senare ska han på nån sorts fest. Men jag misströstar inte. Ska ta det lugnt här hemma. Kolla nån rulle kanske och dricka te och mysa.

Hej!

Kommentarer
Postat av: Jottis

Hälsa karln att jag också sorterar, men gör fel hela tiden. (Läs "fuskar") Och jag har än så länge inte fått några hotelse brev från sopgubbarna.

Kram!!

2009-12-06 @ 13:03:45
Postat av: Tove

Duktiga ni är med källsorteringen, vi är riktigt DÅLIGA på det faktiskt. Pizza har det blivit för oss i helgen också, kan man minst sagt säga. Raka motsatsen mot detox men jag ser det som lyx att få göra som man vill :) Många kramar!

2009-12-06 @ 23:28:02
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0